Orginele bedrijfspromotie – 3 tips voor elke ondernemer

Sterke merken bouwen, doe je met goede bedrijfspromotie. ‘De kracht van herhaling’. Maar promoten kan op veel verschillende manieren. Wat het best werkt voor jouw product of dienst is afhankelijk van de doelgroep. 3 tips voor de beste bedrijfspromotie.

1. Giveaways

Weggevertjes doen het altijd goed. Een gebruiksvoorwerp dat je doelgroep aanspreekt zal waarschijnlijk veel in zicht zijn. Kies voor een voorwerp dat jouw doelgroep aanspreekt en dat bij je product past. Ruitenkrabbers voor ondernemers in de autobranche bijvoorbeeld. Sleutelhangers voor slotenmakers. Of een miniatuur wagen voor logistieke bedrijven. Je kunt er ook voor kiezen om een alledaag voorwerp op kantoor te voorzien van je naam en logo. Laat bijvoorbeeld kartonnen bekers bedrukken en zorg ervoor dat je bij elk bakje koffie in beeld bent.

2. Social media

Social media biedt een uitgelezen kans op gratis promotie. Sites al Facebook, Instagram en LinkedIn bieden bedrijven een fantastisch platform voor free branding, interactie met de doelgroep en om een nieuwe of bredere doelgroep aan te spreken. Probeer om meerdere keren per week te posten, zodat je regelmatig in beeld bent. Daar hebben we hem weer: de kracht van herhaling! Ga overigens niet posten om het posten, maar deel wel nuttige informatie anders zijn volgers over het algemeen al snel klaar met jouw bedrijf. Een paar tips: 

  • deel intern bedrijfsnieuws (nieuwe medewerkers of nieuws omtrent een fusie, overname of uitbreiding van de diensten bijvoorbeeld)
  • houd actualiteiten uit jouw branche bij
  • volg speciale dagen binnen je vakgebied
  • deel bedrijfsuitjes
  • houd likes en reacties bij en reageer zelf ook tijdig

3. Organiseer een event

Wat je business ook is, er is altijd wel een leuk evenement omheen te organiseren. Een gezellige zomerbarbecue, een kerstborrel, een sportief event, de lancering van een nieuw product of een workshop waarin je jullie expertise toont. Met een evenement trek je op een positieve manier de aandacht huidige klanten en van potentiële klanten.